Надеждата и опита

Добавки

Хранителни добавки за деца, особености на храненето

В тази страница е описано отношението ми към добавките през годините. Развълнувах се от добавките, когато детето беше на почти 5 години (през 2009 година), по време на първата биохимична конференция по проблемите на аутизма. В блога имам 2 статии след двете биохимични конференции. Статиите са много приповдигнати, с много надежда, че се е открило нещо ново, нещо което ще помогне. С течение на времето промених някои мои възприятия. Понякога научавам нови неща, понякога пробвам нови неща. Има много добавки, които ползвахме през годините, тук ще актуализирам списъка им

Пробиотици

Да пиша на тази страница окончателно ме подтикна едно съобщение от края на 2014 година, че в детския пробиотик на Солгар Solgar ABC Dophilus® Powder е открита бактерията Rhizopus oryzae. Този пробиотик се е давал в педиатричните отделения за недоносени деца и едно преждевременно родено бебе е починало. Аз също съм го давала на детето и съм го препоръчвала в блога.
И преди това съобщение, в последните 2-3 години съм особенно предпазлива към пробиотиците, защото:

1. Европейската агенция по безопасност на храните няма становище, че пробиотиците са безопасни и полезни за човека. Производителите на тези добавки редовно подават документи за потвърждаване на безопасността, но европейските учени ги отхвърлят.
2. От поне 10 години има предупреждения за сепсис и други усложнения при болни възрастни и деца. През 2012 година за iFlora Kids Multi-Probiotic на Sedona Labs има становище на FDA, че може да съдържа салмонела и има изтеглени партиди от пазара. Наличието на замърсявания е за определени партиди, така че не всички кутии пробиотици имат проблемни бактерии. Но кога и къде ще възникне нещо, дали не е въпрос на случайност. По същество пробиотиците са различни гъбички, микро организми и някак ми е странно да ги давам в особенно големи количества.

Пробиотици и пребиотици се съдържат в доста от храните. Ето хронологично списъка ми с храни, които сме ползвали.

Пробиотици

1. Адаптирано мляко за бебета с пробиотици. Дъщеря ми като бебе ползваше адаптирано мляко Омнео, което беше обогатено с пробиотици. Добре се чувстваше от него – имаше редовни и нормални изхождания. Това мляко вече не се намира на пазара, но има други млека с пробиотици. Надявам се адаптираните млека в Европа да са с добър контрол, а и пробиотиците в тях не са толкова много, че да се причини стрес в организма.
2. Мляко „Активия“ с пробиотици – Когато премина на обща храна, детето получи запек. Около 2005 година давах постоянно такова мляко на детето и имаше подобрение със запека. Дали е все още със същия състав и качество не мога да кажа, но млеката обогатени с пробиотици също са възможност.
3. Кисело мляко, естествен източник на пробиотици – ползваме био мляко на Хармоника. Всеки си има някакви съображения, аз от 5 години съм се спряла на това мляко.
4. Кашкавал, сирене – в качествените кашкавал и сирене също има пробиотици. Децата харесват нарязани парченца кашкавалчета, сиренето Ементал поради дупките, обикновенно се приема с много добро отношение от децата. Твърдите млечните продукти е важно да са с възможно най-високо качество. Тук все си променям мнението за марки. Постоянно в годините ми е останало добро отношение към марката „Президент“, възможно е и да не съм търсела за лоши новини около нея. Не давам меки сирена като бри, камамбер и други на детето.
5. Кефир – купувам го от руските магазини. Опитах се да правя домашен, но това разнасяне на млякото в хладилник- извън хладилник, ми се видя рисково.
6. Не давам на детето ферментирало зеле, краставички и подобни като други източници на пробиотици. Имам скептично отношение към тях, защото има предупреждения относно киселинността им. Но ако детето обича естествено ферментирали краставички в малки количества е добре.

Пребиотици и синбиотици

За да работят добре червата, имат нужда и от пребиотици

1. Плодове – винаги имаме стремеж към ядене на повече плодове и леки притеснения, че изоставаме. И една ябълка на ден е достатъчна. Да не забравяме старата английска поговорка.
2. Мед, пчелно млечице и пчелен прашец. Първите 2 дъщеря ми ги консумира. Пчелния прашец не съм намерила начин да го дам, но може и да не съм търсила.
3. Бадеми и други ядки. Бадемите може да се дават смлени в различни кремчета. Ядките е важно да са с най-високото възможно качество. Например, може да се намерят български бадеми и да се дават до 1-2 месеца след набирането, за да е сигурно, че няма микроорганизми по тях.

Билков чай и бульони
Чаят слагам го в отделня категория. Той отпуска лигавицата и създава благоприятна обстановка в червата. Ние пием доста билков чай, а след 5-тата си година и дъщеря ми пропи. Може би щеше и по-рано да започне, но не съм и давала. Има на Хип детски органик чай, който е много приятен. Чаят от липа е невероятен балсам за червата. България е страна на билките, така че възможности много за намирането им в чист вид.
Бульон от качествено месо е изключително добро нещо за здравето на храносмилателния тракт.

Мисля, че изброените неща са важни за поддържане на здрав стомах. Дори и да дадем по 20 милиарда живи бактерии в една капсула, ако те нямат среда за развитие, няма да направим много. Производителите казват, че пробиотиците са чужди за организма и се нуждаем от постоянно добавяне на пробиотици. Дори и да е така, какво значи да купуваме постоянно пробиотици ли? Не, просто да ги ядем постоянно.

Добавки пробиотици с препоръчани от мен линкове към сайта iherb.com

Комбиниран пробиотик Jarrow Formulas – http://goo.gl/C5swWf
Пробиотик Culturelle – http://goo.gl/IZYUN2
Пробиотик Solgar Advanced Acidophilus – http://goo.gl/Ag3Awm
Пробиотик Nature’s Way – http://goo.gl/igj0GN

Blog Stats

  • 125,772 hits
%d bloggers like this: