Надеждата и опита

Втора биохимична конференция по проблемите на аутизма

Posted on: януари 16, 2011

  • In: Развитие
  • Comments Off on Втора биохимична конференция по проблемите на аутизма

Моят опит между първата и втората биохимична конференция

На първата първата конференция отидох без големи очаквания, да видя за какво си говорят хората. След първата конференция четох доста и все повече се надъхвах, колко е полезен този подход. Вече имах и нашият положителен опит след първата биохимична конференция, имах и идея какво да дам допълнително. Исках да чуя още веднъж лекциите и да действам.

Добавки след Втора биохимична конференция

Искам да уточня, че дъщеря ми нямаше никакви заболявания, установени от традиционната медицина. След 4,5-5 годишна възраст истерични кризи се случваха рядко, след 4,5 годишна възраст премахнахме следобедният сън и тя спеше добре нощем, хранеше се капризно, но намирахме какво да яде. Имаше лек запек и го овладявахме с повече разходки, движение, фибри и пробиотици (въведени след първата биохимична конференция).

След втората биохимична конференция реших да направя по обхватно даване на добавки и да следвам основните принципи на ДАН подхода. От моето разбиране основните неща са:
-антиоксиданти, основно под формата на витамини А, Е, С и минерали
-витамини от групата В
-рибено масло
-пробиотици
-храносмилателни ензими
-по-високи дози от витамин В6 и В12

Разглеждах в интернет какво съдържат около 5-6 комбинации, препоръчани като основни и подбрах подобни добавки от нашият пазар. Не съм давала храносмилателни ензими и по-високи дози от В6 и В12. Следя, това което давам да не надхвърля 50% от максимално допустимите дневни дози за нейната възраст. Ето линк към американската таблица . И линк към сайта http://calories.bg/, в страницата Информация на сайта може да намерите таблици с необходимият прием по българските стандарти.

Ето един стартер пакет – http://www.ourkidsasd.com/products/featured/2940

И линк към продукт Super Nu-Thera на Киркман, създаден за деца от спектъра (продукта е споменат в книгата на Лиза Луис „Специални диети за специални деца”)

Добавки, които давах в периода края на януари – началото на май 2011 година

За витамините Солгар – на първата биохимична конференция, имаше въпрос към др Усман, кои витамини на нашият пазар са подходящи за децата. Мина Ламбовски и д-р Усман изказаха мнение, че Солгар са добри за децата и могат да се купят в български магазин.

Антиоксидант с боровинка, гинко и очанка на Солгар, давах през ден по 1 капсула. Отварях съдържанието и я смесвах с малко мляко.
Витамин В комплекс на Солгар, давах през ден по половин таблетка
Витамин Д на Солгар, давах в дните, когато не е имало слънце и не е била 1 час на вън
Рибено масло на Солгар, давах по 2 рибки през ден
Детски витамини Солгар – всеки ден по 1 таблетка
Протеин Солгар – 2-3 пъти в седмицата, по половин мерителна лъжичка
Магнезий на Jamieson, по половин таблетка през ден
Пробиотик Culturelle, по половин капсула през ден. Culturelle е купен от интернет, давах и други пробиотици от нашият пазар, в съответствие с дозите за деца. Моля вижте и страницата Добавки за по-нови мнения

Продуктите ги давах по следният начин – витамин В комплекс и магнезии се счукват, добавя се рибеното масло и вит. Д, добавя се малко мед. Давах го след като се наобядвала. Антиоксиданта и пробиотика го давах към 16 часа, разбъркан с мляко. По-добре е да се дава сутрин, но дъщеря ми беше на градина и нямаше как, в почивните дни го давах сутрин. Протеина го давах на обяд като десерт, когато преценях, че не се е хранила достатъчно.

За ефекта от комбинацията – в края на учебната година дъщеря ми получи удостоверението за завършена предучилищна с думите, че е фокусник фълшебник, защото е постигнала много голям напредък през учебната година. Мисля, че фокуса се получи поради усилената работа на учителките в детската градина, нашата работа в къщи, и храненето и добавките. Има още какво да свършим, за да се чувства успяла в училище. Това е следващото предизвикателство.

Не ви препоръчвам да давате на своя глава добавки, винаги е по-добре да се консултирате със специалист. В център „Тацитус“ , може би и в болница „Токуда“ могат да ви насочат, къде у нас и в чужбина може да направите по-прецизни изследвания. Може би диетолог или друг специалист същи би могъл да даде съвет за нуждите на децата.

И няколко мисли след втората биохимична конференция

За ДАН лечението

Изясни ми се, че ДАН лечението е по-скоро в една категория с хомеопатията, нетрадиционната медицина и подобни алтернативи. Аз си мислех, че ДАН лечението е нов път в медицината и тепърва ще се одобрява от специалистите. Очаквах, че ДАН лекарите правят годишни отчети за пациентите си с описание на приеманите добавки, процент на успеваемост и го публикуват пред института, от където са взели сертификата или на научни конференции. Не намерих такива отчети. Отчетите са под формата на успешни истории на пациенти.
И изниква допълнителният въпрос дали има недоволни и колко ли са? Да, има и недоволни, има лечение без ефект, има дела срещу ДАН лекарите и има и цели групи хора, които не одобряват лечението. Разбира се това е нова област и тя може би тепърва ще се развива…

Българската действителност и ваксините

В България по мой наблюдения и мнения на логопеди,  увеличението на децата с говорни преблеми е след 2005 година. Спомням си когато ние тръгнахме на логопед, специалистите работеха самостоятелно и индивидуално. Нямаше центрове, имаше само кабинети, имаше много по-малко места за терапия.

За много от проблемите биохимичното лечение посочва ваксините. Аз обърнах внимание, че  в България имунизационният календар е постоянен от 1993 година до 2010 година. През 1993 година се въвежда и ваксината MMR, най-обвиняваната за проблемите при децата. Та в периода родени 1993 година до 2010 децата получават еднакви видове ваксини. Като качество стават все по-пречистени с годините, защото мисля, че през 2006 година въведоха по здравна каса инактивирани ваксини за всички. А преди това доста хора си купуваха инактивирани ваксини. И точно в периода ваксинирани 2006-2010 има увеличение на разстройствата в развитието, а в този период не е имало нови ваксини и са се предлагали все по-пречистени за всички деца. Ако беше вярна закономерността ваксини-разстройство в развитието то трябваше да има ръст през 1996 година, три години след въвеждането на новият календар.
И така ми се струва, че е и с други твърдения. Но може в някое алтернативно мнение да има също истина или да е началото на ново откритие.

И още малко личен опит

Когато детето тръгна в първи клас усетих, че някак се затвори. Привидно беше добре с успеха, госпожата го хвалеше, нямаше конфликт с никое от децата, но на мен ми се струваше, че е много стегната. Чудех се дали това е от голямото училище. В детската градина имаха много занимания в група с 15-18 деца, очаквах, че ще се чувства добре в клас с 23 деца. Мислех дали да не и давам адаптогени или други комбинации за повишаване на увереността. Но реших да поразпитам какво става в нейният клас. Оказа се, че класа е много зле с дисциплината, имат около 5-6 буйни момчета, още 5-6 се увличат по първите и в междучасията има бой, викове, обиди, а често и в часовете има същото. И сменихме класа и училището, избрахме другото квартално училище, попаднахме в клас с кротки деца и притесненията ми за детето изчезнаха. Без специални хранителни добавки.

Положителното ми отношение към правилното хранене, витамините, добавките е запазено. Трябва да обмисляме добре какво даваме и дали няма още причини за състоянието.

Blog Stats

  • 125,772 hits
%d bloggers like this: